@BregtHenkens Profile picture

Bregt

@BregtHenkens

Altijd te vinden voor een goed gesprek over onderwijs, jazz, oosterse keuken of stoïcijnse filosofie. Tweet in eigen naam

Similar User
An De Moor photo

@AnDeMoor

Vereniging Leidinggevenden Vlaams Onderwijs (VLVO) photo

@VLVO_Vlaanderen

Kris Van den Branden photo

@krisvdbranden

Mauro Michielsen photo

@MauroMichielsen

leen van heurck photo

@VanHeurckLeen

Walentina Cools photo

@WalentinaCools

Ludo de Caluwé photo

@ludodecaluwe

Inge Plackle photo

@IngePlackle

Van Ruyskensvelde photo

@SVRuys

K_W_ photo

@willems_kurt

Michiel Wils photo

@MichielWils

Guy Duchene photo

@guyduchene4

Sven Geenens photo

@sven_geenens

fien depaepe photo

@fien_depaepe

Joeri Deblauwe photo

@joerideblauwe

Een eerlijk en verbindend verhaal werkt! Leuvens burgemeester @MohamedRidouani bewijst het: @vooruit_nu wint 15% en haalt nu bijna de helft van de zetels. De haatzaaiende partijen stagneren. Kan dit een model voor de rest van Vlaanderen worden?

Tweet Image 1

Antwoord op deze Facebook feed: Hierbij alvast 1 idee: Politieke partijen krijgen veel te veel overheidssubsidies. Met belastingsgeld betalen ze zulke belachelijke advertenties. Op een moment dat we moeten besparen. Halveer die subsidies en beperk advertenties op social media!😁

Tweet Image 1

O jee... Leuven en Gent onthuld als rood-groene oases in een bruin-gele woestijn. Nu gaat half Vlaanderen naar hier willen verhuizen, en de huizen zijn al zo duur! 😳

Tweet Image 1

Waarom steden als Gent en Leuven linkser stemmen dan de rest van Vlaanderen: ‘Het is hier leefbaar voor iedereen’ ift.tt/inheZTp



Mijn dochter kreeg vandaag een geadresseerde brief met een set stickers “Vlaanderen weer van ons”. 😠 Samen met haar, hoop ik dat Vlaanderen van ons blijft, en nooit eigendom wordt van die griezelige bende.


Alweer die “pretpedagogie”… Kan iemand mij vertellen waar die onderwezen wordt? Want zowel bij mijn kinderen als in de scholen waar ik professioneel kwam, lag de lat steevast hoog. Het lijkt wel alsof dit woord allen bestaat in sommige geesten…

'De onderwijstanker is aan het keren. De neuzen staan eindelijk in dezelfde richting en men durft de problemen erkennen. Experten bevestigen onze aanpak waarbij de focus op kennisverwerving ligt, weg van de pretpedagogie. Op dat elan wil ik doorgaan.' @BenWeyts #terzaketv 👇



Kan je dit lezen zonder het geluid te horen van marcherende laarzen? Akelig toekomstbeeld.

Tweet Image 1

Master Basisonderwijs: alle nieuwsgierigen welkom op de infodag in Leuven deze zaterdag.

Je hoorde er misschien al over: Binnenkort kan je starten aan een opleiding Master in het Basisonderwijs. 🎓 Wil je er meer over weten? Neem een kijkje op onze website kuleuven.be/opleidingen/ma… Of kom naar de infosessie op onze infodag kuleuven.be/toekomstigestu…

Tweet Image 1


Heel veel interesse voor de educatieve opleidingen van universiteit en hogescholen vandaag op de Verderstudeerbeurs van @asso_kuleuven Frisse energie voor de toekomst van het onderwijs in Vlaanderen. #kuleuven #lerarenopleiding #levenslangleren #UCLL

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3
Tweet Image 4

Gisteren nog een kast leeggemaakt op mijn vorige bureau. Allemaal verouderde dossiers van 10+ jaar oud. Voorstellen voor een master basisonderwijs, een opleiding voor schoolleiders, een beleid voor zijinstromers, een school of education... #alleskomtterug


In Nederland wordt net als in Vlaanderen ⁦het onderwijsdebat gedomineerd door een conflict tussen sympathisanten van directe instructie (de “traditionalisten”) en constructivisme (de “progressieven”). ⁦@BarendLast⁩ houdt een betoog voor nuance. linkedin.com/posts/barendla…


KU Leuven werft 3 projectmedewerkers aan voor de professionalisering van leraren : (1) schakelprogramma's (2) microcredential wiskunde (3) microcredential aardrijkskunde) linkedin.com/feed/update/ur…


Geeuw…🥱 Ik ga ervan uit dat @wduyck over zo’n relevant thema toch heel wat interessanters te melden heeft dan wat in dit interview aan bod kwam? knack.be/nieuws/belgie/…


Harold Hislop onthult het tovermiddel waarmee Ierland aan de top van de PISA tests eindigde: Stop met verwijten maken en geef vertrouwen aan leraren! Nu wij nog? 😊 demorgen.be/a-bf1fa851


De PISA-cijfers duiden op een urgentie in ons onderwijs. Maar laat ons niet meegaan in de negatieve framing! @MetaforumLeuven vertrekt vanuit actuele bedreigingen voor het leraarschap om te komen tot een brede toekomstgerichte visie.

Het lerarentekort is een ernstig probleem. Daarom richtte @KU_Leuven een @MetaforumLeuven-denkgroep op die de processen belicht die leraarschap en beroepskeuze beïnvloeden. De denkgroep besluit de visietekst met een ‘ideale’ vacature voor leerkrachten nieuws.kuleuven.be/nl/2023/de-toe…



Interessante discussie over de uitdagingen voor het leraarschap. Vanuit dialoog tussen academici en werkveld groeit een visie over de toekomst #metaforum #kuleuven @DeWitteK @orhanagirdag @ChristineHannes

Tweet Image 1

Steeds meer regenboogvlaggen gestolen door rechtse rakkers. Misschien waren de Vlaamse Leeuwenvlaggen op? #vendelzwaaien demorgen.be/a-b1ad7e1a


Verbinden in plaats van verdelen. Breng wetenschappelijke expertise samen in plaats van in het eigen gelijk te kruipen. Onze leerlingen zijn het waard.

"De minder taalvaardige leerlingen apart nemen, is toegeven aan lage verwachtingen ten aanzien van een bepaalde groep en de leerlingen, die er de meeste nood aan hebben, depriveren van die taalkrachtige (taal)leeromgeving." demorgen.be/meningen/taalo…



Bregt Reposted

Ons enthousiaste team zoekt een enthousiaste medewerker! (en ook enthousiastelingen om de vacature mee te verspreiden😊) keywords: onderwijsonderzoek, educatieve master, ondersteuning didactisch team kuleuven.be/personeel/jobs…

Tweet Image 1

Leraar zijn, vergt niet enkel expertise maar ook engagement. Dat wordt inderdaad vaak vergeten. Leraren maken constant subjectieve keuzes, met emotionele en morele implicaties. Dat maakt hen kwetsbaar, maar dat is net typerend voor hun professionaliteit. knack.be/nieuws/belgie/…


Loading...

Something went wrong.


Something went wrong.