@stijn_cssmnt Profile picture

Stijn Coussement

@stijn_cssmnt

*Onderwijs *Technologie *Filosofie *Onderwijzer *Pedagoog

Similar User
Eva Maesen photo

@EvaMaesen

Ludo de Caluwé photo

@ludodecaluwe

Walentina Cools photo

@WalentinaCools

Charlotte Arnou photo

@Charlotte_Arnou

Machteld Verbruggen photo

@MachteldVerbru1

natalie provost photo

@Natalie_Provost

Andries Valcke photo

@AndriesValcke

Sven Geenens photo

@sven_geenens

annemie van moer photo

@annemievanmoer

Liesbet Coens photo

@lcoens

Guy Duchene photo

@guyduchene4

Jeroen Backs photo

@jeroenbacks

StevenMannens photo

@zotveelgoesting

Luc beirnaert photo

@bernardbeirnaer

Inge Plackle photo

@IngePlackle

Stijn Coussement Reposted

What’s missing from Western approaches to technology ethics? Technology ethics tends to assume the rational, reflective decision-making of autonomous individuals, but technology and engineering practice are intensely social and relational in nature. tandfonline.com/doi/full/10.10…


Stijn Coussement Reposted

Interested in education, and strong profile in audiovisual arts? Consider applying for this full-time interdisciplinary PhD project "Educational film as Scholé." Re-imagining the School Through the Eyes of the Camera @LUCASchoolofArt & @PPW_KULeuven kuleuven.be/personeel/jobs…


Stijn Coussement Reposted

Een evolutie die we sowieso gaan zien de volgende jaren, en toch entje die we in de gaten moeten houden… data een voorspellende of adviserende rol laten spelen rond bvb studiekeuze is niet zonder gevaren. Het lijkt mss objectiever, maar ook in data zit een bias (1)

This post is unavailable.

Stijn Coussement Reposted

Zeer benieuwd naar dit boek. Over de complexiteit van het lerarenberoep en hoe het vakmanschap van leraren een ondergeschikte positie heeft gekregen.

Tweet Image 1

Stijn Coussement Reposted

This review - designed to further our understanding of teachers’ pedagogical beliefs + link with #innovation / #technology use - has now more than 1000 citations: how teachers think about #education is critical in professional development! researchgate.net/publication/30… @brambruggeman


Stijn Coussement Reposted

This paper will receive enormous scrutiny, more than Sweller's 80s papers or one of the author's (Koedinger) learning rate regularity papers. Why? Because they disagree. 😎 -> The case for combining inquiry-based and direct instruction. sciencedirect.com/science/articl…


Stijn Coussement Reposted

"Educatieve disruptie, wat met de schoolarchitectuur?" Interessante inspiratiedag over de relatie tussen #onderwijs, #architectuur en #innovatie op 25/4 in #Gent. Most welcome > schoolbouwformule.be/workshops/educ… #Edtech #school #leeromgeving #VUB


Stijn Coussement Reposted

Finally published! Our NEW paper about the development of the HeDiCom framework for Higher #Education teachers’ #digital competencies > See: researchgate.net/publication/36… #online #edtech #highereducation #edtech #edchat #vub #uow #competence #design #literacy #innovation #ICT #teacher

Tweet Image 1

Ik was gisteren en vandaag aanwezig op het VELON-congres in Zwolle. Ik deel graag mijn kijk op de sessies. stijncoussement.wordpress.com/2023/03/14/vel…


Stijn Coussement Reposted

Over het belang van kwalitatieve leermomenten en voorkennis. Ik mocht in @demorgen duiding geven bij de baanbrekende studie van @koedinger en collega's. demorgen.be/cs-b06f2dd0


Stijn Coussement Reposted

Is het niet vanzelfsprekend dat elke leraar haar/zijn klas vrij maakt van aandacht afleiders? Dit impliceert o.m. het bannen van smartphones. Dit is niet in strijd met leren omgaan met die technologie, nl. voor specifieke opdrachten en momenten. #verboden_te_verbieden_syndroom


Stijn Coussement Reposted

Oldschool maar bijzonder efficiënt en krachtig leermiddel gespot hier!

Tweet Image 1

Stijn Coussement Reposted

Smartphones in de klas, een heleboel onderzoek pedrodebruyckere.blog/2023/02/14/sma…


Stijn Coussement Reposted

26.117 leerlingen geschorst vorig jaar: Groen bezorgd over "problematisch cijfer" vrt.be/vrtnws/nl/2023… #vrtnws


Stijn Coussement Reposted

📢CfP alert: New special issue on 'Care-ful Data Studies'. We aim to explore critical data studies through the lens of the “ethics of care”, where data-driven automation is not just a ‘matter of concern’ but also a ‘matter of care’.


Stijn Coussement Reposted

🟨Volume 48, Issue 1 (2023) of #LMT🟪 The first Issue of Learning, Media and Technology in 2023 was just published! Let's introduce the articles and their topics including #Automation, #AI, #Platforms and #Datafication in Education in this🧵:


Stijn Coussement Reposted

Of het lerarentekort enkel een gevolg is van het wantrouwen van de overheid is overtrokken; niettemin interessant stuk dat terecht wijst op het belang van autonomie van de leraar. Kleine toevoeging: gebrek a/ autonomie leraar = historisch gegroeid. knack.be/nieuws/belgie/…


Loading...

Something went wrong.


Something went wrong.