@jeUX_sais_FAIRE Profile picture

je{UX] sais FAIRE

@jeUX_sais_FAIRE

Nomad TinkerSpace_Creative design & Maker Education labs for inventors age 4-99_ Kinetic/Visual/Sound Arts_Constructionist Upcycled Playful TechExploration

Similar User
Makers Nord Sud photo

@MakersNordSud

RFFLabs photo

@RFFLabs

Rebecca Buttigieg photo

@Mrs_B_does_STEM

𝐿𝒶𝓊𝓇𝒾 𝐸𝓃𝑔𝓁𝒾𝓈𝒽 photo

@ljenglish

L’Atelier des Chercheurs photo

@latelier_cherch

Joelle R #D 🐞 🚜 🐎 photo

@JoelleRouchon

Larhan’Tech photo

@LarhanTech

César Marques photo

@cesarmrqs

Sebastian Martin photo

@smartinseb

Makeme photo

@Makemefamily

Fab Manager photo

@Fab_Manager

David Malpica photo

@artechsano

Peter Hoh photo

@PeterHohMN

Mathieu Penot photo

@MathieuPenot

Pinned

1 vision, 1 exemple: 1 asso de Baltimore s'attache à former les jeunes défavorisés à la #MakerEd > compétences valorisées+découvrte talents. À grande échelle, démarrée tôt, cette initiative change la donne dans une ville noyée par le chômage et la pauvreté #Empowerment #Diversité

Great profile on @DHFBaltimore & their work: “How Baltimore Is Growing Its Tech Gurus From Scratch” politi.co/2gI86jp

Tweet Image 1


je{UX] sais FAIRE Reposted

Unlocking data logging powers of micro:bits... What a great way for students to dive into data collection & visualization while boosting their coding skills! Curious?➡️bit.ly/4cALQi4 Huge thanks to: @CodeJoyEdu @InfyFoundation @microbit_edu for making it happen!


Un super jeu @microbit_edu à recréer, inspiré par le rétro gaming des classiques Nintendo! Un très beau moyen d’investir les enfants dans la programmation.

Here is @microbit_edu Parachute 🪂 Inspired by the retro classic G&W Nintendo game, players need to rescue the parachutists before they fall in shark 🦈 infested waters! A great way to engage children with coding😀🕹️. Download the worksheet here: drive.google.com/file/d/1DIA5w-…

Tweet Image 1


Bravo à toute l’équipe de @latelier_cherch & merci aux amis contributeurs @JulienBonhomme, @wanerspid et tous les autres pour cette étape majeure dans le développement de dodoc qui va changer la vie de plein d’élèves, enseignants et FabLab. Quel bonheur d’avoir pu contribuer !

Après 2 ans de refonte et réécriture complète, do•doc 10 est enfin finalisé ! C'est un logiciel #libre et #gratuit pour #documenter de manière collaborative, et pour créer des publications PDF, web, vidéo et carto ! ↓ plus d'infos et téléchargements ↓



je{UX] sais FAIRE Reposted

🌟Magic is brewing in Hastings, UK, thanks to the incredible vision and dedication of Sarah, Max & Lisa from @CabaretMT Stay tuned for events at Mechanical Making Space Hastings and catch us at #Ecsite2024 conference where @TinkeringStudio + @CabaretMT will join forces! @Ecsite

We were delighted to have Sebastian Martin from The Exploratorium Tinkering Studio in San Francisco visit us this week. @TinkeringStudio @exploratorium



je{UX] sais FAIRE Reposted

Here's a quick round up of some of the projects that have been made using our Automata Tinkering Kit. If you've made something we'd love to see it, tag us, send a message or upload it directly to our padlet. Full video & more here: cabaret.co.uk/product/automa…......


je{UX] sais FAIRE Reposted

Lego MOD with Set 31210 abstract kinetic art Kandinsky meets Tinguily Modify with some gears #LEGO #kineticart


je{UX] sais FAIRE Reposted

micro:bit、回転サーボモーターと、プチ電車、竹のおはし、ストローなどの100均素材でぐるぐるプチ電車を作りました!ぐーるぐーる🌀🌀🌀 #microbit #サーボモーター #プチ電車 #100均ロボ #100円ロボット部


je{UX] sais FAIRE Reposted

Absolutely LEGO-ndary 😂 example of something we really value: moving between digital and physical tinkering! For more ideas about tinkering with tiles in #OctoStudio, check out this page: exploratorium.edu/tinkering/tili… @OctoStudioApp

👍One of your pattern in realtime



A lire dans un navigateur avec traduction: de riches réflexions pour les éducateurs et enseignants sur le sens des exploration de Tinkerîng dans les apprentissages.

Our goal for reflection conversations is to support participants in creating their own meaning + strengthening their personal understanding of a tinkering experience. Read more about how we approach reflection in this post by @smartinseb @wonderfulideaco: exploratorium.edu/tinkering/blog…

Tweet Image 1


S’amuser avec la lumière en art plastique: explorer les possibles de la poudre Photochrimique et une lampe UV…

Recently our friend and fellow tinkerer, @CeMoCreates, introduced us to a cool new material - Photochromic Powder! This powder reacts to UV light and it can be used in a bunch of different ways 🔦☀️ Read about our experiments in @_m___ichael's post: exploratorium.edu/tinkering/blog…

Tweet Image 1


Explorer l’art de l’équilibre: une activité transformatrice, à remixer pour tous types d’espaces, de niveaux et d’objectifs.

Thanks for exploring + reflecting with us! We loved sharing 3 takes on balance and hearing your 💡 for remixing the activity to suite your own spaces, learners, and goals. Plus such a joy to present with @CTScienceCenter + @BosChildMuseum 🥳 #playmakelearn2023 #exploringbalance



je{UX] sais FAIRE Reposted

We had a brilliant time with Loulou Cousin & her Cardboard Collage Automata Workshop. “This is a hidden gem in Hastings well worth hunting for. Everyone on the course was very friendly and you are helped along the way by expert tutors." Russ, workshop participant.


je{UX] sais FAIRE Reposted

It's #OctoStudio Launch Day 🥳🚀🚀!!! It's been so much fun experimenting and tinkering with this app for creative coding from @LLKgroup over the last year! Give it a whirl and share what you come up with! 👉@OctoStudioApp #Tinkering x.com/OctoStudioApp/…

Check out what the participants at our session created with paper + code on mobile devices today at #FabLearn23. Can't wait to see more of these papercraft + code ideas once the new mobile coding app we are excited about is official🐙 #WorldOctopusDay @ryokomatsumoto @LLKgroup

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3


Quel bonheur de voir le #BloBus initier les jeunes filles à la robotique & la programmation sur @microbit_edu partout dans les villes et campagnes béninoises! Avec @TiersLieuxEdu et @wanerspid, nous cherchons des mécènes pour compléter équipements & formations du bus: des idées ?

#BloBus continue sa tournée dans le cadre du projet #Tech4Girls. Après #Calavi et #Natitingou, nous sommes à #Allada, la cité d'Adjahoutô, au sud du #Bénin. Elles sont 25 filles à se faire former à la programmation avec #Microbit @microbit_edu @Tech4Youth1 @unfpa_benin #BloLab

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3


Incroyables projets d’élèves réalisés en 7 séances de 4h. Quelle magnifique créativité ! Bravo à @ceciliahillway pour avoir si joliment facilité cette invention de parade robotique!! #makerEd #creativeRobotics

#BloBus continue sa tournée dans le cadre du projet #Tech4Girls. Après #Calavi et #Natitingou, nous sommes à #Allada, la cité d'Adjahoutô, au sud du #Bénin. Elles sont 25 filles à se faire former à la programmation avec #Microbit @microbit_edu @Tech4Youth1 @unfpa_benin #BloLab

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3


je{UX] sais FAIRE Reposted

Retour en images sur le #NantesMakerCampus, où l’association était représentée par @wanerspid et @jeUX_sais_FAIRE, pour défendre la pertinence de l’intégration de l’apprentissage par le faire dans l’éducation, le commun @materiel_peda et la plateforme #FabtiquEdu.

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3
Tweet Image 4

je{UX] sais FAIRE Reposted

Merci @Makemefamily, Toujours de chouettes rencontres qui remplissent la boîte à idées des projets futurs, en collab. avec de multiples acteurs présents sur ce type d'événement. Avec @jeUX_sais_FAIRE , cette aprem micro conf. pour présenter la nouvelle plateforme @materiel_peda

Tweet Image 1

À la #NantesMakerCampus, sur l’incroyable stand de #KidsMakersTeam de @wanerspid et ses projets de CM2 d’élèves, avec la complicité de @jeUX_sais_FAIRE, échanges autour de la plateforme #FabriquEdu et du commun #JeFabriqueMonMaterielPedagogique.

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3
Tweet Image 4


je{UX] sais FAIRE Reposted

À la #NantesMakerCampus, sur l’incroyable stand de #KidsMakersTeam de @wanerspid et ses projets de CM2 d’élèves, avec la complicité de @jeUX_sais_FAIRE, échanges autour de la plateforme #FabriquEdu et du commun #JeFabriqueMonMaterielPedagogique.

Tweet Image 1
Tweet Image 2
Tweet Image 3
Tweet Image 4

Loading...

Something went wrong.


Something went wrong.