hanneke
@hanneketuithofVakdidacticus geschiedenis UU+hoofddocent curriculumvraagstukken HU. Herijking Canon. Opleiden docenten; curriculumontwikkeling; nascholing; praktijkonderzoek.
Similar User
@_KNHG
@erikexgesch
@JongeHistorici
@tonvanhaperen
@JorritBlaas
@mijleer
@Anja_Vink
@Histoforum
@maaikezijm
@WoodheyHT
@MrsHydeteaches
@alderikvisser
@JvRemoortere
@ElseMarike
Voor het nieuwe nummer van Dimensies - tijdschrift voor vakdidactiek mens- en maatschappijvakken schreef ik samen met @hanneketuithof een uitgebreid ten geleide voor leraren als curriculumontwikkelaars dimensies.nu/ten-geleide-th… #agency
Vanavond online sessie van mijn vakdidactische netwerk over generatieve AI (o.a. chatGPT) + consequenties geschiedenisdocenten. Door de reacties gaan we workshop nascholing ontwikkelen. Op 7 dec workshop koloniaal verleden en klankbordsessie vaktaal. Zie uu.nl/geschiedenisen…
Beste Dilan Yesilgoz @DilanYesilgoz, (Note: niet lezen bij lange tenen). Daar ben ik weer hoor. Niet dat u gaat reageren, maar wellicht dat een van uw spindokters dit leest en denkt: ‘laten we echt gaan vernieuwen’… Waar ik een jongen met beperking u nu weer voor aanschrijf?…
Sta in de regen bij de bushalte om naar familie te gaan. Spreek ik een mevrouw die op weg is naar haar hele zieke zoon. Maar vanwege open dag @UniUtrecht rijden volle bussen voorbij aan haar en ook aan de verwachtingsvolle potentiële studenten. Ik duim voor legere bussen en hoop.
Ik gaf een workshop op congres van @toetsrevolutie . Interessante keynotes van Jan vd Akker en Luc Sluijsmans. Goede gesprekken over curriculumontwerp.
Indringend fragment over het delen van de zorg voor kinderen linkedin.com/posts/farahram…
Ik mocht met @SaroLozanoParra deze kanjers hun bul uitreiken. @HumanitiesUU @CulturalHistUU #GST ze deden tweejarige eduma geschiedenis met educatieve masterscripties en stage op school en in nascholing of museum. Begonnen in Corona. Sommigen hoef ik nog niet te missen gelukkig!
Deze week 3 fijne stagebezoeken studenten eduma gesch @HumanitiesUU In les 1 vrouwelijke verlichte denker in zonnetje, in les 2 betrokkenheid inwoners kolonies bij W02 en in les 3 ontdekkingsreizen ook vanuit perspectief van de 'ontdekte mensen'. En overal zag ik ll opveren.
Op 21 nov online bijeenkomst van mijn vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten UU vanaf 18.15. Gaat over formatief handelen en Chat GPT/IA. Als je mee wilt doen meld je bij mij aan via h.tuithof@uu.nl
Steengoede brief, over het niet meer landelijk toetsen van vakken als geschiedenis en aardrijkskunde aan het einde van de basisschool.
Gaf vandaag op festival #alltoohuman in Tilburg workshop over geschiedenisonderwijs met @dnkrhmr Wat heerlijk om met je geïnteresseerde mensen te praten over het grote belang van geschiedenisonderwijs. We werden echt aangemoedigd om ons te blijven inzetten voor meerstemmigheid.
Wie weet in welke Kleio @gsonderwijs het artikel van Jan de Vries over gebruik van songteksten in geschiedenislessen stond? Of heeft iemand nog het werkmateriaal van Jans workshops hierover?
@wouter_smets, @hanneketuithof en @Marjan0701 zetten in hun artikel in Tijdschrift voor Geschiedenis uiteen waarom het gebruik van de Nederlandse en Vlaamse Canon in het geschiedenisonderwijs wenselijk is en hoe de Canon een impuls tot dialoog kan geven.
Twee dagen in Berlijn geweest en bekende sites gezien maar ook afd Islamitische cultuur in #Pergamon en geschiedenis Oezbekistan in #Neuesmuseum. Thee gedronken in Tadzjikische salon.Nog meer overtuigd geraakt van de noodzaak om #wereldgeschiedenis te geven.
En route op weg naar Berlijn voor beetje #herfstvakantie. Voor iedereen in Nederlandse onderwijs....goede herfstvakantie deze week of volgende week!
Vandaag nascholing #taalgerichtvakonderwijs gegeven.Training verbeterd door 2 oorspronkelijke workshops te koppelen.Daarna afscheid genomen van #nielsreessink die met mij de afgelopen 4 jaar de nascholing met eigen stijl heeft opgezet. Dank Niels!! uu.nl/geschiedenisen…
Vandaag gaven #larikebronkhorst en ik een workshop kwalitatieve methodes voor @alfadudoc Allemaal docenten die onderzoek doen!Dit vanuit ons perspectief dat docenten al veel aan onderzoek doen in hun onderwijspraktijk en experts zijn in hun context. #omdenkers #mantelvandeexpert
Was vandaag op dag van de leraar op @researchED_NL in Laren. Heb met #eefjesmit gepresenteerd over vakdidactische ontwikkeling van beginnende docenten. Geef docenten tijd en ruimte om zich te ontwikkelen!
Artikel van @wouter_smets en @Marjan0701 en mij is verschenen in @TijdschrvGesch Wat is de meerwaarde van een canon voor het geschiedenisonderwijs? | Amsterdam University Press Journals Online - go.shr.lc/3ruSHHv
United States Trends
- 1. Lakers 55,5 B posts
- 2. Browns 103 B posts
- 3. Steelers 118 B posts
- 4. #2024MAMA 70,3 B posts
- 5. Franz 20,2 B posts
- 6. Donny Dough N/A
- 7. yujin 28,4 B posts
- 8. #ThePinkPrintAnniversary 29,2 B posts
- 9. Jameis 54,6 B posts
- 10. Chris Brown 21,5 B posts
- 11. Bron 15,6 B posts
- 12. Reaves 7.842 posts
- 13. Candy Corner N/A
- 14. #ENHYPEN 850 B posts
- 15. Pam Bondi 264 B posts
- 16. Tomlin 21,2 B posts
- 17. #FridayMotivation 5.730 posts
- 18. Pickens 17,4 B posts
- 19. Anthony Davis 4.352 posts
- 20. #INDvsAUS 84,8 B posts
Who to follow
-
KNHG
@_KNHG -
Erik Ex
@erikexgesch -
Jonge Historici
@JongeHistorici -
tonvanhaperen
@tonvanhaperen -
Jorrit Blaas
@JorritBlaas -
NVLM
@mijleer -
Anja Vink
@Anja_Vink -
Albert van der Kaap
@Histoforum -
Maaike Zijm
@maaikezijm -
Dean Watson
@WoodheyHT -
Lucy Hyde
@MrsHydeteaches -
Alderik Visser
@alderikvisser -
Jörgen v Remoortere
@JvRemoortere -
Else-Marike Wissink-Visser
@ElseMarike
Something went wrong.
Something went wrong.