@MarcusSHjarne Profile picture

Marcus S Hjärne

@MarcusSHjarne

Lärande, utveckling och kvantifiering av det omätbata. Fil. Dr. i beteendevetenskapliga mätningar. Leg. Lärare i matematik och filosofi.

Joined February 2012
Similar User
David Andersson photo

@dvdndrssn

Magnus Levinsson photo

@DrLevinsson

Maria L Duregård photo

@MariaLD

catcou photo

@Catcoutu

Christian Jerhov photo

@jerhov

Jag väntar på domen av digitalisering av NP. Min bästa gissning är: Totalhaveri. Mitt krav: avsätt, gör om, gör rätt.


Min nya hobby är att försöka skapa en folkbildningshydra. Den dyra, självförhärligande inspirationsföreläsarens antites.


Tillbaka på Twitter efter ett uppehåll. Verkar rörigare än sist, men kanske är det bra. Kommer fortsätta uppröras över marknadsskolans incitamentsstruktur och dess konsekvenser.


Marcus S Hjärne Reposted

Vi testar en grej. Retweeta om du tycker det är fel med vinstdrivande aktiebolag i skolan.


Marcus S Hjärne Reposted

Vill ni ha mera?


Jag tycker synd om alla som lever med sina barn i marknadsskolan. Och jag sitter med skämskudden redo när jag ser alla satans annonser som säljer barns rätt till utbildning som tjänst.


Som man frågar får man svar:

Tweet Image 1

Podar om examinationer från LTU. Senaste avsnittet om ChatGPT. ltu.se/org/hpc/Podcas…


Marcus S Hjärne Reposted

Högskolepedagogik: Älska constructive alignment och utgå från valfri (men bara en) lärandeteori. Pedagogik: Hata constructive alignment och utgå från random filosof (som helst inte sysslade med utbildning). Båda: Kognitionsvetenskap?


Marcus S Hjärne Reposted

Regeringen fortsätter hävda att man satsar på folkhögskola och vuxenutbildning trots minustecken i budgettabellerna. Svar på tal från @folkhogskolorna i RIO: ”4000 färre får studera våren 23 jämfört med våren 22, så den satsningen ger jag inte mycket för.” tv4play.se/program/nyhete…


Fruktansvärt less på att det är viktigare på vilken plats man arbetar än vad man uträttar. #norrbottenFTW


Marcus S Hjärne Reposted

EduTwitter, in a nutshell…

To be clear, when I say: "People with only one foot are more likely to fall over" what I mean is all of the following: 1)People with two feet never fall over 2)People with one foot always fall over 3)Two footed people are morally superior 4)We should start chopping feet off.



Marcus S Hjärne Reposted

Why do so many teachers still believe that learning styles exist, and that adapting instruction to mesh with a student's preferred learning style will be helpful? @erikofgang gets some useful insights from @DTWillingham: bit.ly/3tDiYjW


Friskolelobbyn, nu kommer jag in från höger. Mänskliga rättigheterna (FN) Artikel 26: "Parents have a prior right to choose the kind of education that shall be given to their children."


Marcus S Hjärne Reposted

Väldigt få diskussioner om lärarutbildningen i kvällens #agenda trots att det är en av de grundläggande förutsättningarna för en välfungerande skola. Lärarutbildningen befinner sig i en mycket svår situation på grund av detaljstyrning och nedskärningar, låt mig förklara... 1/17


Har vi kommit överens om vad vi menar med "Likvärdiga betyg"? (Jag har varit frånvarande ett tag.)


Det här var ju trist. Det verkar vara svårt med modern teknik.


United States Trends
Loading...

Something went wrong.


Something went wrong.