@VeitKubik Profile picture

Veit Kubik

@VeitKubik

Educational Psychologist, Ph.D. | @Würzburg | Research on Instruction & Learning | Open Science | PI of M3 Lab

Joined February 2015
Similar User
Claudia Neuendorf photo

@cl_ndf

Sascha Schneider photo

@Psyler_Dude

Tino Endres photo

@TinoEndres

Fani Lauermann photo

@fanmallau

Linda Wirthwein photo

@LindaWirthwein

Katharina Scheiter photo

@KScheiter

EARLI SIG 7 photo

@EarliSIG7

DGPs Fachgruppe Pädagogische Psychologie photo

@DGPs_PaedPsych

Juliette Désiron photo

@JuleDesiron

Lena Keller photo

@lena_k_keller

Dr. Vincent Hoogerheide photo

@VHoogerheide

Shana Carpenter photo

@ShanaKCarpenter

Veit Kubik Reposted

Bewerbungen sind noch bis zum 3.11.2024 möglich!

Postdoc gesucht! Wir suchen für unser Team ein:en wissenschaftliche:n Mitarbeiter:in (TVL-E13, 100%, befristet n. WissZeitVG) ab 1.1.2025 für zunächst drei Jahre im Bereich #DigitaleBildung an der @unipotsdam 👉 uni-potsdam.de/fileadmin/proj… @DGPs_PaedPsych @GEBF__eV Please RT.



🎓Promotionsstelle (100%, 4 Jahre) im Bereich “Lehren & Lernen mit digitalen Medien” @FU_Berlin! Forschung zu #Lasting Learning, #Bildungstechnologien, #DigitalLiteracy & mehr. 💻👩‍🏫Jetzt bewerben bis 21.10.24: tinyurl.com/23cvevz7#Job #Wissenschaft #EdTech


Veit Kubik Reposted

7/8🌐🌟 Seokyoung Kim, Roman Abel, Detlev Leutner, & @JulianRoelle investigate how lasting learning can be promoted by generative drawing through the integration of retrieval practice. #LastingLearning #DFG ➡️Take a closer look at the details here: bit.ly/49bBK54


Veit Kubik Reposted

8/8 @MarynaKli and Tobias Richter investigate the effectiveness of interleaved practice with verbal materials on lasting knowledge. They focus on (1) reading and (2) spelling acquisition in elementary school, and (3) conceptual knowledge acquisition in secondary school.


Veit Kubik Reposted

This year, we are hosting the @EarliSIG7 & @EARLISIG6 conference in Tübingen from August 21-23.The submission is still open until March 2nd! 📄 💻Detailed information and the submission guidelines can be found here ➡️ earli.org/sig-6-7-confer… #technology #instruction #learning


Veit Kubik Reposted

Vor der Tagung der @GEBF__eV ist nach der Tagung: Also bitte im Kalender notieren: Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung 2025: 27.-29.1.2025, Mannheim! #gebf2024 #gebf2025

Tweet Image 1

Veit Kubik Reposted

6/8🌐🌟 In this fantastic project @Bohm_Joh, @TinoEndres, Andreas Vorholzer, @AlexanderEitel, Claudia von Aufschnaiter, & Alexander Renkl investigate lasting learning in physics by constructive retrieval. ➡️Click for details: bit.ly/49k5755


Veit Kubik Reposted

I hope to see you all in Tubingen in the summer of 2024. The conference will have lab tours, JURE social events, a table tennis tournament (time to dethrone Julian Roelle!), a punt trip, a networking dinner, and more.

The first call for the #EARLI SIG 6 and 7 Conference in Tubingen, Germany, is now online. The conference will take place August 21-23 next year. Submissions open January 10. Please visit our website for more information: earli.org/sig-6-7-confer…. Happy holidays all!

Tweet Image 1


Veit Kubik Reposted

Wir suchen hierfür noch mindestens eine*n Mitstreiter*in. Bei Interesse bitte melden! 🙋‍♂️🙋‍♀️5/5


Veit Kubik Reposted

Apply now! May also be of interest to members and friends of @DGPs_PaedPsych!

We (@ZPID) are hiring 3 assistant profs (GER Jun-Prof) with tenure track and reduced teaching load in -Science Acceptance, -Psychological Metascience, and -Big Data in Psychology An attractive startup package is available.Feel free to contact me. l.ead.me/zpid_w1_prof



Veit Kubik Reposted

We made a thing! 🤩 Ich freue mich über euer Feedback zu unserem Podcast-Intro: denkbar.letscast.fm. 🎤 Ihr findet den Podcast auch auf allen Platformen, auf denen ihr sonst eure Podcasts hört -- Spotify, Apple Podcasts, Amazon Music, usw. ✨

Unsere Folge #0 ist online! 🥳Wir - Anna-Lena (@AnnaLSchubert; Professorin der Psychologie an der @uni_mainz) und Artur (@King_Sirus; interessierter Laie und Podcastpartner) - stellen euch unser Podcast-Projekt "Denkbar" 🎤 vor: denkbar.letscast.fm



Veit Kubik Reposted

🌐Hello X world! We’re the DFG research group on Lasting Learning. In 8 projects, we’re diving into generative learning and desirable difficulties to understand how lasting knowledge is acquired. Stay tuned for insights, updates, and discussions! 🚀 #LastingLearning #DFG


Veit Kubik Reposted

Amtsperiode: 2 Jahre. Interessensbekundungen bis 4.10. 📬 an tanja.baudson@vp-uni.de. Bitte angeben: 1. Wer Ihr seid (1 Satz) 🙋‍♀️🙋‍♂️🙋 2. Eure Erfahrung mit X/Twitter (1 Satz) 📲 3. Warum Ihr Teil des Teams werden wollt (1-3 Sätze)💬 Wir freuen uns auf Eure Bewerbungen! 🥳 2/2


Veit Kubik Reposted

📢 Nachfolger*innen gesucht! Seit 2022 bietet @DGPs_PaedPsych Updates aus unserem Feld. Doch unsere Amtszeit endet bald! Daher suchen wir engagierte Nachfolger*innen, idealerweise mit Promotion 🎓 & X/Twitter-Erfahrung 🌍 1/2


Veit Kubik Reposted

👉Jetzt live in LS01 - Raum 204: Symposium "Geschlechterstereotypkonformes und -diskonformes Verhalten im Bildungskontext" von Anke Heyder & Ursula Kessels


Veit Kubik Reposted

Inoculation also works on adolescents: @TSchubatzky & Claudia Haagen-Schützenhöfer find that attitudinal inoculation can effectively protect teens against misinformation about the scientific consensus on climate change. 1/2 #ScienceofBoosting

Very cool & successful direct replication of our '17 inoculation against misinformation about #climatechange study! What's new: ▶️Inoculation works for adolescents (14-19 year olds) in Austria! ▶️The inoculation extended to belief certainty as well. 👉link.springer.com/chapter/10.100…

Tweet Image 1
Tweet Image 2


Veit Kubik Reposted

Sehr gutes Video von @mamoerth, in dem sie den Einsatz von #ChatGPT vor dem Hintergrund lernpsychologischer Theorien und Modelle diskutiert und auch Grenzen aufzeigt: youtube.com/watch?v=69faqH…


Veit Kubik Reposted

Berufsfelder der Pädagogischen Psychologie. Unser Band mit spannenden Einblicken in verschiedene Bereiche jetzt in zweiter Auflage link.springer.com/book/10.1007/9…

Tweet Image 1

Loading...

Something went wrong.


Something went wrong.